9 czerwca 2013

PAŁAC W KAMIEŃCU ZĄBKOWICKIM

Pałac w Kamieńcu Ząbkowskim uważany jest za perłę architektoniczną Dolnego Śląska. Budowla zachwyca, ale nie spodziewajcie się pełnych przepychu komnat i pięknych malowideł na ścianach. Pomieszczenia są surowe a ściany zdobią obrazy i zdjęcia przedstawiające pałac z czasów jego świetności. Obecny stan zabytku zawdzięczamy Armii Czerwonej, która  dokonała grabieży i prawdopodobnie podpaliła obiekt jak i prywatnemu dzierżawcy, który zarządzał pałacem przez 30 lat . Dopiero w 2012 r. gmina stała się właścicielem obiektu i przyległych gruntów. Obecnie na terenie obiektu trwa remont, ale nie utrudnia on zwiedzania. Z czasem trasa przeznaczona dla turystów będzie się powiększać o dodatkowe atrakcje m.in. wejście na wieżę widokową.
 Z pałacem wiąże się historia Marianny Orańskiej, ale to już odsyłam do Wikipedii.













13 komentarzy:

  1. Na zdjęciach wygląda interesująco. Muszę się kiedyś wybrać. Tylko żeby potem nie mówiono, że w zamku straszy:P. J.N.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żadnego ducha tam jeszcze nie ma, więc jest wakat :) pozdrawiam

      Usuń
    2. Joanna w Kamieńcu, Żuraw we Wrocławiu. A ja gdzie?
      Ja też chcę gdzieś straszyć. Żuraw - znajdź mi jakiś przytulny zamek z wieżą :-)

      Usuń
    3. Zamek z wieżą jak KSIĘŻNICZKA :D poszperam i coś znajdę :*

      Usuń
  2. Fantastyczne miejsce.I fajnie, że miałaś okazję pochodzić po pałacu bez towarzystwa tłumu turystów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tłumów tam jeszcze nie ma, ale myślę, że za jakiś czas już tak spokojnie nie będzie. Pozdrawiam

      Usuń
  3. Bardzo mi się podoba i zapisałam sobie go do osobistego odwiedzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli uwielbiasz stare budowle tego typu, lekko lub mocniej nadszarpnięte przez czas to polecam :) cena biletu może trochę odstraszać 25 zł, ale cóż za coś trzeba zrobić remont :)

      Usuń
  4. Witam byłem osobiście i widziałem, to co zrobiły władze gminy od momentu odzyskania pałacu nie jest do opisania trzeba to zobaczyć samemu , mam porównanie co tam było jeszcze kilka lat temu. Wójt gminy to jest gość ma głowę do zarządzania gminą, słyszałem jakie trudności były z odzyskaniem pałacu. Trzymam kciuki za dalsze działania.
    p.s. Takich pięknych biletów jeszcze nigdzie indziej nie widziałem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwierdzam bilety robią wrażenie :) również trzymam kciuki za remont!!

      Usuń
  5. pamiętam kiedy tam byłam jakiś czas temu popadał w ruinę, a tu proszę ! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i będzie coraz lepiej, tak obiecywał przewodnik ;)

      Usuń
  6. Piękny ten pałac :) Wybiorę się tam przy następnym pobycie w Kotlinie Kłodzkiej!

    OdpowiedzUsuń